اخبار ملی

در نامه اي به دستگاههاي اجرايي؛

معاون اول رييس جمهور و رييس ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي بسته‌هاي رونق توليد و اشتغال را ابلاغ كرد   [ +81 | -16 ]

معاون اول رييس جمهور و رييس ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي بسته‌هاي رونق توليد و اشتغال را ابلاغ كرد

معاون اول رييس جمهور در ابلاغيه اي، دستگاههاي اجرايي و وزارتخانه هاي مختلف را به اجراي «بسته‌هاي رونق توليد و اشتغال» در سال ۹۶ مكلف كرد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، دكتر اسحاق جهانگيري در اين ابلاغيه تاكيد كرده است: دستگاههاي اجرايي بايد برنامه اجرايي مربوط را مطابق مفاد و زمانبندي مندرج در بسته‌ها در قالب « نظام يكپارچه پيشبرد و پايش اقتصاد مقاومتي- نيپا » تنظيم و از طريق سامانه نيپا به دبيرخانه ستاد ارسال و گزارش ماهانه اقدامات به عمل آمده براي اجراي اين مصوبه را به طور مستمر به دبيرخانه ستاد ارايه نمايند.

متن كامل ابلاغيه رييس ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي بدين شرح است:

باسمه تعالی

وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات

وزارت امور اقتصادي و دارايي

وزارت امور خارجه

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي

وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي

وزارت جهاد كشاورزي

وزارت دادگستري

وزارت راه و شهرسازي

وزارت صنعت، معدن و تجارت

وزارت علوم، تحقيقات و فناوري

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي

وزارت كشور

وزارت نفت

وزارت نيرو

معاونت علمي و فناوري رييس‌جمهور

سازمان اداري و استخدامي كشور

سازمان برنامه و بودجه كشور

سازمان حفاظت محيط زيست

سازمان ملي استاندارد ايران

سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري

بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران

دبيرخانه شوراي عالي مناطق آزاد تجاري-صنعتي و ويژه اقتصادي

صندوق توسعه ملي

مركز ملي رقابت

ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز

ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي در جلسه‌هاي مورخ ۱۵/۱/۱۳۹۶ (سي و سومين جلسه ) و ۲۸/۱/۱۳۹۶ (سي و پنجمين جلسه) به استناد مفاد مصوبه شماره ۸۵۰۰/ت ۵۲۴۴۲هـ مورخ ۳۱/۶/۱۳۹۴ 
هيأت محترم وزيران، در راستاي اجراي سياست‌هاي كلي اقتصاد مقاومتي و منويات مقام معظم رهبري (مدظله‌العالي) در سال ۱۳۹۶ كه توسط معظم‌له به عنوان سال « اقتصاد مقاومتي ؛ توليد- اشتغال» نامگذاري شده است، به منظور رونق توليد و ايجاد رشد اقتصادي ۸ درصدي، تداوم نرخ تورم تك رقمي ، افزايش سرمايه‌گذاري ، توسعه صادرات و افزايش رشد صادرات غيرنفتي به ميزان ۲۵درصد، مديريت هدفمند واردات، ايجاد فرصت‌هاي شغلي جديد ،‌ مقررات‌زدايي ،‌گسترش نقش بخش خصوصي و تعاوني و استقرار مديريت كارآمد، با توجه به رويكردهاي پنج‌گانه اقتصاد مقاومتي (درون‌زايي، برون‌گرايي،‌دانش‌بنياني، مردمي بودن و عدالت بنياني) پس از بحث و بررسي ،‌ «بسته‌هاي رونق توليد و اشتغال» به شرح پيوست (كه به مهر دبيرخانه ستاد مورد تأييد قرار گرفته است) را براي اجرا در سال ۱۳۹۶۶ مورد تصويب قرار داد.

رعايت موارد زير براي عملياتي نمودن مفاد هر يك از بسته‌هاي پنج‌گانه رونق توليد و اشتغال شامل «بسته ارتقاء توان توليد ملي» ، «بسته تأمين مالي و سرمايه‌گذاري»، «بسته جذب، توسعه و تعميق تكنولوژي» ، «بسته تجارت خارجي(توسعه صادرات غيرنفتي و مديريت هدفمند واردات)» و «بسته اشتغال و توانمندسازي نيروي كار» ، ضروري  است :

الف ) دستگاه‌هاي اجرايي موضوع اين مصوبه مكلفند :

- نسبت به اجراي كليه وظايف محوله مندرج در هر يك از بسته‌ها اقدام نمايند.

- برنامه اجرايي مربوط را مطابق مفاد و زمانبندي مندرج در بسته‌ها در قالب « نظام يكپارچه پيشبرد 
و پايش اقتصاد مقاومتي- نيپا » تنظيم و از طريق سامانه نيپا به دبيرخانه ستاد ارسال نمايند.

- گزارش ماهانه اقدامات به عمل آمده براي اجراي اين مصوبه را به طور مستمر به دبيرخانه ستاد 
ارايه نمايند.

ب) دستگاه‌هاي اجرايي همكار، متناسب با درخواست دستگاه مجري ، مكلف به انجام همكاري‌هاي لازم مورد تقاضا مي‌باشند.

ج) نظارت بر اجراي اين مصوبه بر عهده دبيرخانه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي است و حسب مورد پس از ارزيابي عملكرد هر يك از دستگاه‌هاي اجرايي، نتايج آن در صورتي كه متضمن انحراف از انجام تكاليف و وظايف محوله باشد مراتب جهت اتخاذ تصميم مقتضي در دستور كار ستاد قرار مي‌گيرد.

د) دبيرخانه ستاد مكلف به تهيه ، تدوين و ارايه گزارش‌هاي دوره‌اي منظم از ارزيابي عملكرد دستگاه‌هاي ذيربط در اجراي مفاد اين مصوبه به اينجانب مي‌باشد.

معاون اول رييس جمهور همچنين در اين نامه تاكيد كرده است: حسب نياز تكاليف ، پروژه‌ها و بسته‌هاي مكمل اين مصوبه متعاقباً ابلاغ مي‌شود.

گفتني است، مشروح كامل بسته هاي پنج گانه رونق توليد و اشتغال كه به پيوست نامه معاون اول رييس جمهور و رييس ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي براي اجرا به دستگاههاي اجرايي ابلاغ شده است، به شرح زير است:

بسته ارتقاء توان تولید ملی

۱. وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است:

۱.۱. اجرای طرح رونق تولید برای صیانت و نگهداشت شرایط فعالیت و اشتغال بنگاه‌های کوچک و متوسط را با هدف رفع موانع و رونق تولید در ده‌هزار واحد تولیدی صنعتی و معدنی و معادن به نحوی تداوم بخشد که میزان ایجاد اشتغال یا اشتغال مجدد و همچنین تولیدات این بنگاه­ها نسبت به سال قبل ۱۰ درصد افزایش یابد.

۱.۲. برنامه اجرایی تکمیل و بهره‌برداری حداقل شش هزار طرح صنعتی و معدنی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد را تهیه و تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری به دبیرخانه ستاد ارائه نماید. گزارش عملکرد این بند بصورت ماهانه به دبیرخانه ارائه گردد.

۱.۳. برنامه اجرایی بازسازی و نوسازی صنایع و معادن و صنوف تولیدی با هدف ارتقای بهره‌وری انرژی، کاهش شدت مصرف، افزایش رقابت‌پذیری، توسعه صادرات و انتقال تکنولوژی را تا تهیه و تا پایان اردیبهشت‌ماه به دبیرخانه ستاد ارائه نماید.

۱.۴. ضمن تهیه فهرست کالاهای اساسی، ضروری و حساس صنعتی کشور در حوزه فعالیت های خود، برنامه اجرایی افزایش تولید داخلی این کالاها را با توجه به ملاحظات اقتصادی، اجتماعی و فنی تهیه و حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری به دبیرخانه ستاد ارائه دهند.

۱.۵. برنامه اجرایی تقویت خوشه­ های صنعتی و شبکه سازی و به هم رسانی کسب و‌کارها با تأکید بر واحدهای صنفی و بنگاه­های تولیدی خرد، کوچک و متوسط را تهیه و تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری به دبیرخانه ستاد ارائه نماید.

۱.۶. با همکاری دستگاه‌های اجرائی مسئول به منظور رونق فعالیت شهرک­های صنعتی تمهیدات لازم را برای تکمیل زیرساخت ها و خدمات مورد نیاز ارائه کند. برنامه اجرایی این بند شامل گزارشی کامل از وضعیت شهرک­های صنعتی از حیث بنگاه­های مستقر در آنها و خدمات و یا زیرساخت­هایی که در این شهرک ها تا کنون ایجاد نشده است به همراه برنامه زمانبندی تکمیل آنها تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری به دبیرخانه ستاد ارائه گردد.

۱.۷. برنامه اجرایی حمایت از ایجاد تصفیه‌خانه‌های پساب‌های صنعتی در مجتمع‌ها و شهرکهای صنعتی و بازچرخانی آب آنها را تهیه و تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری به دبیرخانه ستاد ارائه نماید.

۱.۸. برنامه اجرایی ايجاد توازن زنجيره مواد اوليه موردنياز و توسعه صنایع اولویت‌دار معدنی با رویکرد اجتناب از خام فروشی مواد معدنی و تشویق صادرات محصولات صنایع معدنی دارای ارزش افزوده بالا با هدف توانمندسازی بخش خصوصی و تعاونی در فعالیتهای معدنی و صنایع معدنی را تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری تهیه و به دبیرخانه ستاد ارائه نماید. این برنامه باید به گونه­ای تنظیم گردد که تمایل به سرمایه­گذاری در صنایع معدنی اولویت دار به میزان ده درصد در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

۱.۹. ضمن ارائه پهنه های اکتشاف در مناطق اولویت دار به متقاضیان بویژه شرکتهای بزرگ معدنی، برنامه حمایتی مورد نیاز برای توسعه فعالیت های اکتشافی را تهیه و تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری به دبیرخانه ستاد ارائه نماید.

۱.۱۰. برنامه اجرایی و حمایتی کمک به تأمین و تکمیل زیربناها و زیرساخت های لازم در مناطق اولویت‌دار معدنی و به ویژه معادن بزرگ را تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری تهیه و به دبیرخانه ستاد ارائه نماید.

۱.۱۱. با همکاری وزارت نفت برنامه اجرایی حمایت از توسعه و تکمیل زنجیره ارزش صنایع پایین دست نفت و گاز (پتروشیمی)‌ را تهیه و تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری تهیه و به دبیرخانه ستاد ارائه نماید.

۱.۱۲. با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نفت، برنامه اجرایی تامین نهاده کود کشاورزی از طریق واحدهای پتروشیمی را تهیه و تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری به دبیرخانه ستاد ارائه نماید.

۱.۱۳. برنامه اجرایی هدایت تقاضای حوزه های مهم و دارای وزن بالا در اقتصاد کشور (نفت، گاز، پتروشیمی، معادن و صنایع معدنی و خدمات) به توانمندی صنایع پیشرفته را تهیه و تا پایان خردادماه سال جاری به دبیرخانه ستاد ارسال نماید.

۱.۱۴. برنامه اجرایی«توسعه سرمایه‌گذاری در صنایع بزرگ و کلیدی صادرات‌گرا » را تهیه و تا پایان اردیبهشت‌ماه به دبیرخانه ستاد ارائه نماید.

۱.۱۵. برنامه اجرایی اصلاح شبکه های توزیع در جهت کاهش هزینه های مبادله و قیمت نهایی مصرف کننده را تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری تهیه و به دبیرخانه ستاد ارائه نماید.

۱.۱۶. برنامه اجرایی ساماندهی صنوف فاقد پروانه را تهیه و تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری به دبیرخانه ستاد ارائه نماید.

۱.۱۷. با همکاری بانک مرکزی ج.ا.ا برنامه اجرایی فروش اعتباری کالاهای مصرفی بادوام را تهیه و تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری به دبیرخانه ستاد ارسال نماید.

۱.۱۸. برنامه اجرایی فعال سازی بخش خصوصی در ساخت و تولید انواع هواپیما و بالگردهایی که تأمین و خرید آنها از خارج کشور صورت می‌پذیرد، را تهیه و تا پایان خرداد ماه سال جاری به دبیرخانه ستاد ارائه نماید.

۱.۱۹. با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌های اجرایی ذیربط نسبت به ارائه معیارها و ضوابط تعیین بنگاه‌های صارداتی دارای اولویت دریافت تسهیلات، اقدام و تا پانزدهم اردیبهشت ماه سال جاری به دبیرخانه ستاد ارائه نماید.

۲. وزارت جهاد کشاورزی مکلف است:

۲.۱. ضمن تهیه فهرست کالاهای اساسی، ضروری و حساس کشور در حوزه فعالیت های خود، برنامه اجرایی افزایش تولید داخلی این کالاها را با توجه به ملاحظات اقتصادی، اجتماعی و فنی تهیه و حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری به دبیرخانه ستاد ارائه دهند.

۲.۲. برنامه اجرایی توسعه و فرآوری گیاهان دارویی، توسعه باغات در اراضی شیب‌دار،‌ توسعه زراعت چوب، توسعه کشت زیتون، توسعه فعالیت زنبورداری و افزایش تولید عسل‌ و پرورش نوغان داری و تولید ابریشم را تهیه و تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری به دبیرخانه ستاد ارائه نماید.

۲.۳. برنامه اجرایی توسعه ظرفیت لازم برای افزایش قابلیت نگهداری محصولات اساسی کشاورزی با هدف حداقل پنج درصد افزایش قابلیت نگهداری در سردخانه­ها و انبارهای فنی چند منظوره در سال جاری را تهیه و تا پایان خرداد ماه سال جاری به دبیرخانه ستاد ارائه نماید.

۲.۴. برنامه اجرایی ارائه آموزش‌های عمومی مورد نیاز کشاورزان خرد از طریق رسانه های جمعی بالاخص صدا و سیما را تهیه و تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری به دبیرخانه ستاد ارائه نماید.

۲.۵. برنامه اجرایی گسترش زیرساخت های اطلاعاتی و ارتباطی بخش کشاورزی در خصوص تولید، نگهداری توسعه و تنظیم بازار محصولات کشاورزی و نهاده‌ها را تهیه و تا پایان تیر ماه سال جاری تهیه و به دبیرخانه ستاد ارائه نماید.

۲.۶. برنامه اجرایی تسهیل برندسازیمحصولات کشاورزی از طریق بخش خصوصی را به نحوی تنظیم و تا پایان تیرماه سال جاری به دبیرخانه ستاد ارائه نمایند که تا پایان سال حداقل ۱۰ درصد از محصولات کشاورزی تحت نام تجاری مشخص (برند) عرضه گردند.

۳. وزارت نفت مکلف است:

۳.۱. برنامه اجرایی افزایش ظرفیت تولید نفت خام تا میزان ۴۷۰۰ هزار بشکه در روز در افق ۱۴۰۰ را با تمرکز بر میادین مشترک و با تاکید بر برداشت صیانتی از منابع را به نحوی تنظیم نماید که تولید نفت خام به چهارمیلیون بشکه در روز در پایان سال جاری افزایش یابد. این برنامه تا پانزده اردیبهشت ماه به دبیرخانه ستاد ارائه ‌گردد.

۳.۲. برنامه اجرایی افزایش ظرفیت تولید میعانات گازی با تمرکز بر میادین مشترک تا میزان یک میلیون بشکه در روز در افق ۱۴۰۰ را به نحوی تنظیم نماید که تولید آن به ۶۸۳ هزار بشکه در روز در پایان سال جاری افزایش یابد. این برنامه تا پانزده اردیبهشت ماه به دبیرخانه ستاد ارائه ‌گردد.

۳.۳. برنامه اجرایی افزایش تولید میادین مشترک غرب کارون(آزادگان شمالی، آزادگان جنوبی، یادآوران، یاران شمالی و جنوبی) را به نحوی تهیه نماید که این مقدار به ۳۱۰ هزار بشکه در روز در پایان سال جاری افزایش یابد.

۳.۴. نسبت به تکمیل ظرفیت و راه‌اندازی فازهای ۱۳ ،‌۱۴ و ۲۴-۲۲ اقدام نماید. برنامه اجرایی تکمیل و راه‌اندازی این فازها به نحوی که تولید از فازهای مختلف پارس جنوبی در مجموع به ۶۲۰ میلیون مترمکعب گازغنی در روز برسد را تهیه و تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری به دبیرخانه ستاد ارایه گردد.

۳.۵. ضمن راه‌اندازی فاز (۱) پالايشگاه‌ ستاره خلیج فارس، برنامه اجرایی تکمیل بقیه فازهای پالایشگاه مزبور و پالایشگاه سیراف را تهیه و تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری به دبیرخانه ستاد ارائه نماید.

۳.۶. ‌تمهیدات لازم به منظور تکمیل و راه‌اندازی پروژه‌های بخش خصوصی پتروشیمی شامل فاز سوم پتروشیمی پردیس، متانول کاوه، پتروشیمی مرجان، پتروشیمی بوشهر و فاز اول پتروکیمیای ابن سینا (ماهشهر) را به نحوی اتخاذ نماید که تمام این واحدها تاپایان سال جاری به بهره برداری و تولید برسند.

۳.۷. تمهیدات لازم را به منظور اجرای عملیات طرح‌های توسعه نوسازی پالایشگاه آبادان و تکمیل و بهسازی پالایشگاه بندرعباس را به نحوی اتخاذ نماید، که از فرآورده نفت کوره کاسته و به تولید فرآورده‌های بنزین و میان تقطیر افزوده شود.

۳.۸. برنامه اجرایی اصلاح بازارهای انرژی با هدف تقویت حضور بخش غیردولتی در این بازار را تهیه و تا پایان تیرماه سال جاری به دبیرخانه ستاد ارایه گردد.

۳.۹. با همکاری وزارت نیرو، برنامه اجرایی كنترل نرخ رشد مصرف حامل‌هاي انرژي را تهیه و تا پایان خرداد ماه سال جاری به دبیرخانه ستاد ارائه نماید.

۳.۱۰. برنامه اجرایی پیاده سازی طرح‌هاي ذخيره‌سازي زيرزميني گاز طبيعي با هدف کاهش مصرف سوخت‌هاي مايع در فصول سرد در محدوده شبکه گاز (و بالابردن پايداري شبکه) و تاکید بر نقش آتی بخش خصوصی را تهیه و تا پایان خرداد ماه سال جاری به دبیرخانه ستاد ارایه نماید.

۳.۱۱. با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، برنامه تامین خوراک پتروشیمی ها را به نحوی تهیه نماید که سرمایه گذاران بخش خصوصی و خارجی از تامین پایدار خوراک با قیمت منصفانه اطمینان حاصل نمایند. برنامه مذکور تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری به دبیرخانه ستاد ارایه ‌گردد.

۳.۱۲. برنامه اجرایی ایجاد بستر لازم برای اجراي به موقع طرح‌هاي تأمين خوراك پتروشيمي‌هاي جديد (از جمله طرح‌هاي توليد میعانات گازی و جمع‌آوری گازهای مشعل) با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را تهیه و تا پایان خردادماه سال جاری به دبیرخانه ستاد ارائه ‌گردد.

۳.۱۳. نسبت به شروع پروژه صادرات گاز به عراق تا میزان ۱۴ میلیون مترمکعب گاز در روز تاپایان سال جاری اقدام و گزارش عملکرد آنرا هر سه ماه یکبار به دبیرخانه ستاد ارائه نماید.

۳.۱۴. نسبت به تکمیل گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان و نقاط صنعتی و نیروگاهی آن استان اقدام نموده و گزارش عملکرد آنرا بصورت ماهانه به دبیرخانه ستاد ارائه نماید.

۳.۱۵. گازرسانی به صنایع مختلف در سطح کشور را به نحوی به انجام رساند که مصرف سوخت مایع برای کلیه صنایعی که دسترسی به شبکه گاز دارند، نسبت به سال ۱۳۹۵ به میزان ۴۰ درصد کاهش یابد.

۴. وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف است:

۴.۱. برنامه اجرایی مدیریت جایگاه و نقش نهادهای عمومی غیردولتی در اقتصاد ایران را تدوین و تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری به دبیرخانه ستاد ارسال نماید.

۴.۲. به‌منظور ایجاد زمینه‌های لازم برای افزایش شفافیت اطلاعاتی شرکت‌های دولتی، برنامه اجرایی طراحی و پیاده سازی سامانه یکپارچه اطلاعات شرکت‌های دولتی را تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری تهیه و به دبیرخانه ستاد ارسال نماید. تمامی دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دولتی تابعه موظف به همکاری لازم با وزارت امور اقتصادی و دارایی هستند.

۵. وزارت راه و شهرسازی مکلف است:

۵.۱. با همکاری وزارت کشور، حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه برنامه اجرایی رونق بخش مسکن و فعالیت‌های ساختمانی را با هدف ارتقاء و بهسازي بافت‌هاي ناكارآمد شهري در بیش از ۲۷۰ محله با تاکید بر کاهش هزينه‌هاي جانبي­ ساخت مسکن با اولویت بهسازي حاشيه كلانشهرها و بافتهاي فرسوده را تهیه و به دبیرخانه ستاد ارائه نماید.

۵.۲. با همکاری وزارت نفت برنامه اجرایی توسعه و نوسازی ناوگان حمل‌و نقل (با اولویت حمل‌و‌نقل ریلی) با تاکید را با استفاده از ظرفیت‌های قانون رفع موانع تولید، (در قالب اولویت اعطای تسهیلات، اعطای تخفیف درتعرفه حق دسترسی به شبکه ریلی و ...) تهیه و تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری به دبیرخانه ستاد ارائه دهد.

۵.۳. برنامه اجرایی افزایش ظرفیت خطوط ریلیاز طریق تراک‌بندی، گشایش ایستگاه‌ها و تأمین علائم و ارتباطات را تهیه و تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری به دبیرخانه ستاد ارائه نماید.

۵.۴. برنامه اجرایی افزایش سهم حمل و نقل عمومی برون شهری را تهیه و تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری به دبیرخانه ستاد ارائه نماید.

۵.۵. به‌منظور تسریع در بهره‌گیری از ظرفیت شرکت قطارهای مسافری حومه‌ای، نسبت به معرفی پروژه و مسیرهای دارای اولویت و توجیه تا پایان خردادماه سال جاری به دبیرخانه ستاد اقدام نماید.

۵.۶. با همکاری وزارتخانه‌های‌ صنعت، معدن و تجارت، ارتباطات و فناوری اطلاعات و سایر دستگاه‌های اجرایی ذیربط، نسبت به جانمایی و ایجاد مراکز لجستیکی با محوریت بخش خصوصی به نحوی اقدام نماید که تا پایان سال حداقل دو مرکز لجستیکی جدید در مرحله اجرا قرار گیرد.

۵.۷. در حوزه فعالیت‌های خود در خصوص اقلام کالاها و خدمات غیرقابل تجارت(زمین و مسکن) ، با همکاری دستگاه‌های ذیربط برنامه اجرایی افزایش نقش نظارتی دولت در قیمت‌گذاری آنها را تهیه و حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری به دبیرخانه ستاد ارائه نماید.

۶. وزارت نیرو مکلف است:

۶.۱. برنامه اجرایی ارتقاء توان تولید ملی در حوزه آب و برق را با در نظر گرفتن ملاحظات ذیل را تهیه و تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری به دبیرخانه ستاد ارائه نماید.

۶.۱.۱. تکمیل و بهره‌برداری از نیروگاه‌های جدید

۶.۱.۲. افزايش راندمان نيروگاهها، کاهش تلفات شبکه‌های انتقال و توزيع و بهينه سازي مصرف انرژي برق

۶.۱.۳. ایجاد نیروگاه‌ها توسط بخش خصوصی

۶.۱.۴. افزايش سهم انرژي‌هاي پاك و تجديدپذير در سبد انرژي كشور با محوریت حمايت از سرمايه‌گذاري بخش غيردولتي (خصوصي و تعاوني)

۶.۱.۵. بهره‌برداري بهينه از منابع آبهاي مرزي و مشترک با رعايت حقابه‌هاي بين‌المللي

۶.۱.۶. توسعه بهره‌برداری از آب‌های غیرمتعارف از قبیل پساب‌ها، زه‌آب‌ها، آب‌های شور و لب‌شور به عنوان منابع آب جدید توسط بخش غیردولتی

۷. وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف است:

۷.۱. با اولويت تأمين تجهيزات و ايجاد شبكه بومي و استفاده بهينه و اقتصادي از باندهاي فركانسي كشور تا پايان اردیبهشت ماه سال جاري نسبت به تهيه برنامه‌هاي ذيل (با تعیین برش سال ۱۳۹۶) اقدام و به دبيرخانه ستاد ارسال نمايد:

۷.۱.۱. برنامه اجرائي « فراهم كردن امكان دسترسي خانوارها به شبكه ملي اطلاعات با حداقل سرعت دسترسي (۲۰) مگابيت بر ثانيه با استفاده حداكثري از ظرفيت بخش غيردولتي»

۷.۱.۲. برنامه اجرائي « ارائه ۱۰۰ درصد خدمات دولت به صورت الكترونيكي بر بستر شبكه ملي اطلاعات با استفاده از ظرفيت سازمان توسعه‌اي دستگاه‌هاي تابعه خود با مشاركت حداكثري بخش غيردولتي با همکاری سازمان اداری و استخدامی کشور

۷.۱.۳. برنامه اجرائی« ايجاد اپراتورها/شركت‌هاي ارائه كننده خدمات و محتواي الكترونيكي» و « توسعه زيرساخت و محتواي بومي»

۷.۱.۴. برنامه اجرائی «ساخت ماهواره بومی مخابراتی و سنجش از دور و تأمین ماهواره‌های ملی مخابراتی و سنجش از دور با استفاده از ظرفیت بخش غیردولتی»

۷.۱.۵. برنامه اجرائي «توسعه زيرساخت سرويس‌هاي پست الكترونيك» و «ايجاد و توسعه سرويس لجستيك هوشمند پستي»

۸. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف است:

۸.۱. با همکاری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و سایر دستگاه‌های اجرایی ذیربط، برنامه اجرایی توسعه ظرفیت تولید فرآورده های دارویی، واکسن، محصولات زیستی، ملزومات و تجهیزات پزشکی، با هدف افرایش ظرفیت تولید و کاهش وابستگی به واردات فرآورده های دارویی، واکسن، محصولات زیستی، ملزومات و تجهیزات پزشکی را تهیه و تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری به دبیرخانه ستاد ارسال ‌گردد.

۸.۲. برنامه اجرایی تقویت و بهسازی ساختارهای نظارتی در حوزه کیفیت فرآورده های سلامت، با هدف افزایش کیفیت و ایمنی فرآورده های سلامت تولید داخل را با محوریت بخش خصوصی تهیه و تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری به دبیرخانه ستاد ارسال ‌گردد.

۹. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکلف است:

۹.۱. ضمن تقويت و ترویج فرهنگ جهادي در توليد ثروت، بهره‌وري، کارآفريني و سرمايه‌گذاري با استفاده از ظرفيت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای، حمايت از آثار مختلف فرهنگی که در راستای تقویت توان تولید داخل، ترويج فرهنگ و روحيه کارآفريني و سرمايه‌گذاري و اشتغال مولد تولید می‌شود را در اولویت قرار دهد. برنامه اجرایی این بند تا پایان خرداد ماه سال جاری به دبیرخانه ستاد ارائه ‌گردد.

۹.۲. با همکاری سازمان صدا و سیمای ج.ا.ا و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، برنامه جامع اقدامات فرهنگی برای حمایت از تولید ملی، گرايش به استفاده از كالاي توليد داخلي و کاهش تمایل به مصرف کالاهای قاچاق را تهیه و تا پایان خرداد ماه سال جاری به دبیرخانه ستاد ارائه نماید.

۱۰. سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است:

۱۰.۱. بستر لازم برای افزایش سهم مشارکت عمومی-خصوصی در اجرای طرح‌های زیرساختی و زیربنایی کشور را فراهم آورده و حل مشکلات و چالش‌های این پروژه ها را در اولویت قرار دهد. کلیه دستگاه‌های اجرایی ازجمله وزارت نیرو، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان میراث فرهنگی،‌صنایع دستی و گردشگری برنامه اجرایی ارتقای مشارکت با بخش‌های غیردولتی حوزه فعالیت‌های خود را تا پایان خرداد ماه سال جاری تهیه و به سازمان برنامه و بودجه کشور ارایه نمایند.

۱۰.۲. ضمن ساماندهی طرح­های تملک دارایی های سرمایه‌ای، طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالا و دارای توجیه اقتصادی را در اولویت تخصیص بودجه‌ قرار دهد.

۱۰.۳. از ظرفیت‌های موجود در بخش غیردولتی جهت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام دارای توجیه اقتصادی بهره‌برداری نموده و پس از طی مراحل قانونی و رعایت کلیه مقررات و ضوابط پروژه‌های نیمه تمام را واگذار نماید.

۱۰.۴. برنامه اجرایی حمایت از سرمايه‌گذاري در مناطق دارای اولویت (بويژه در مناطق كمتر توسعه يافته) با هدف افزایش حداقل ده درصدی حجم سرمایه‌گذاری بخش غیر دولتی و یا حجم واگذاری طرح های عمرانی به بخش غیردولتی نسبت به سال گذشته را تا پایان خرداد ماه سال جاری تهیه نماید.

۱۰.۵. با همکاری دستگاه های اجرایی ذیربط، مدل استفاده بهینه از ظرفیت‌های بلااستفاده اقتصاد (مانند ساختمان و مسکن، معدن و صنایع معدنی ) را با هدف رونق تولید و افزایش توانمندی تولید داخل را تا پایان تیرماه سال جاری طراحی نماید.

۱۰.۶. با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی و سایر دستگاه‌های ذیربط (موضوع مصوبه جلسه مورخ ۲۰/۱۰/۱۳۹۵ ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی) به منظور ایجاد تحرک در تولید و اشتغال و مصون نمودن اقتصاد کشور از آسيب‌هاي بيروني و دروني، اصلاح اقتصادي را بر محور استقرار مديريت كارآمد بر شركت‌هاي غيرخصوصي متمركز نمايد و تا پایان تیرماه سال جاری الگوی «استقرار نظام مدیریت حرفه‌ای» را تهیه نماید.

۱۱. بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است:

۱۱.۱. ترتیبی اتخاذ کند که بانک‌های عامل، بنگاه‌هاي معرفي شده از سوي دستگاه‌هاي ذيربط که کالاهاي اساسي، ضروري و حساس را توليد داخلي مي‌نمايند، را با رعایت موارد اعتبارسنجی در اولويت پرداخت تسهيلات قرار دهند و به نحوي اقدام نمايند که به درخواست اين متقاضيان ظرف مدت یک ماه پس از تکمیل پرونده رسیدگی شود.

۱۱.۲. ترتیبی اتخاذ نماید که سهم بخش‌های صنعت، معدن، کشاورزی و ساختمان از تسهیلات اعطایی در سال ۱۳۹۶ کمتر از ۶۰ درصد نباشد.

۱۱.۳. سياست‌هاي ارزي را در چارچوب مکانيزم بازار و سازگار با اقتضائات اقتصاد کلان تنظيم و اجرا نمايد، بگونه‌اي که نرخ ارز به منظور جلوگيري از انباشت ناترازي، متناسب با اختلاف نرخ تورم داخل و خارج تعديل شود.

۱۱.۴. با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور نسبت به تدوین برنامه اجرایی تک رقمی ماندن و پایداری نرخ تورم اقدام نماید.

۱۱.۵. ضمن احصاء آمار و اطلاعات بنگاه‌های اقتصادی تملیک شده توسط شبکه بانکی، نسبت به تدوین راهکارهای احیاء و واگذاری واحدهای تولیدی تملیک شده، اقدام و تا پایان خردادماه سال جاری به دبیرخانه ستاد ارسال نماید.

۱۲. سازمان اداری و استخدامی کشور مکلف است:

۱۲.۱. برنامه اجرایی پیاده‌سازی چرخه مدیریت بهره‌وری در بنگاه‌های بزرگ‌مقیاس را تهیه و تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری به دبیرخانه ستاد ارائه نماید و اجرای آن در بنگاه­های منتخب را در سال جاری پیگیری و نظارت نماید.

۱۳. سازمان ملی استاندارد ایران مکلف است:

۱۳.۱. برنامه اجرایی توسعه بسترهای لازم جهت ایجاد و تقویت موسسات صدور گواهی در کشور را تهیه و تا پایان خرداد ماه سال جاری به دبیرخانه ستاد ارائه نماید.

۱۳.۲. اجرای استانداردهای اجباری در صنایع تولیدی را با تاکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های انجمن‌های تخصصی و تشکل‌های غیردولتی به صورت مستمر نظارت نموده و نتیجه را به صورت ماهانه به دبیرخانه ستاد گزارش نماید.

۱۴. سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مکلف است:

۱۴.۱. برنامه اجرایی حمايت از گردشگري با هدف افزایش تعداد گردشگران داخلی به ۱۱۲ میلیون نفر و گردشگران خارجی به ۶.۵ میلیون نفر با تاکید بر مشارکت بخش خصوصی را تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری تهیه و به دبیرخانه ستاد ارائه نماید.

۱۵. سازمان حفاظت از محیط زیست مکلف است:

۱۵.۱. نسبت به ارتقای مناسبات و دیپلماسی محیط زیست و جلب مشارکت و همکاری‌های بین المللی دوجانبه، چندجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی در زمینه کاهش آلودگی های فرامرزی از جمله ریزگردها و آلودگی های مناطق دریایی و ساحلی اقدام نماید.

۱۵.۲. زمینه های لازم برای تقويت همكاري و توسعه مشارکت‌های مردمی برای حفاظت از محیط زیست از طریق اجرای طرحهای زیست‌محیطی را فراهم آورد.

۱۶. دبيرخانه شوراي عالی مناطق آزاد تجاري-صنعتي و ويژه اقتصادي مکلف است:

۱۶.۱. امکان تأمین مستقیم مواد اولیه از مبادی اصلی در صنایع اولویت دار را فراهم آورد. برنامه اجرایی این بند شامل صنایع اولویت دار و مبادی اصلی تا پایان خرداد ماه سال جاری به دبیرخانه ستاد ارائه گردد.

۱۷. مرکز ملی رقابت مکلف است:

۱۷.۱. نسبت به شناسایی بازارهای دارای عملکرد انحصاری اقدام و با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط، اقدامات لازم به منظور مدیریت تبعات انحصار و کاهش آن‌ها را اجرا نماید.

                                                               بسته  تامین مالی و سرمایه‌‌گذاری
۱.    وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف است:
۱.۱. به منظور تحقق اهداف مهم حوزه بازار سرمایه مشتمل بر "توسعه بازار سرمایه و افزایش سهم آن در تامین منابع مالی کشور"، "افزایش ضریب نفوذ و نقدشوندگی در بازار سرمایه" و "جذب سرمایه‌گذاری خارجی در بازار سرمایه" برنامه اجرایی اقدامات زیر را تهیه و تا پایان خردادماه سال جاری به دبیرخانه ستاد ارسال نماید.
۱.۱.۱. ظرفیت سازی توسعه بازار سرمایه با تاکید بر طراحی و مهندسی ابزارهای مالی و کالایی، توسعه بازار انرژی و عرضه نفت خام و فرآورده‌های نفتی در بورس انرژی، توسعه حاکمیت شرکتی برای شرکت‌های سهامی عام و نهادهای مالی، با همکاری وزارت نفت، وزارت نیرو،  بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و بیمه مرکزی ایران
۱.۱.۲. تسهیل فرایند مشارکت نهاد مالی خارجی (توسط سازمان بورس و اوراق بهادار و بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران)، با همکاری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران 
۱.۱.۳. تقویت کمی و کیفی حضور نهادهای مالی در بازار سرمایه (شرکتهای تامین سرمایه، پردازشگر اطلاعات مالی، مشاور سرمایه‌گذاری، موسسات رتبه‌بندی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری)
۱.۱.۴. کمک به فرایند راه‌اندازی صندوق تثبیت بازار سرمایه، با همکاری دستگاه‌های اجرایی ذیربط 
۱.۱.۵. طراحی ابزارهای مالی مشتقه برای پوشش ریسک 
۱.۱.۶. اتصال بازار سرمایه ایران با بازارهای سرمایه بین‌المللی، با همکاری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران
۱.۲. اقدامات و هماهنگی‌های لازم را برای جلب پانزده میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در سال ۱۳۹۶ با اولویت كشورهاي صاحب تكنولوژي و نوآوري با رويکرد توسعه صادرات و انتقال فناوري انجام دهد و برنامه‌ها، ‌اقدامات پیش بینی شده و الزامات تحقق آن را به دبیرخانه ستاد گزارش نماید. کلیه دستگاه‌های اجرایی کشور موظف هستند به منظور تحقق این هدف همکاری های لازم را با وزارت امور اقتصادی و دارایی انجام دهند.
۱.۳. پیگیر‌های لازم را در جهت جذب سرمایه گذاری‌های خارجی جلب شده، طبق قانون انجام داده و موانع و مشکلات پیش روی و دلایل عدم جذب و موفقیت هر پروژه را احصاء و به دبیرخانه ستاد گزارش نماید. 
۱.۴. برنامه اجرایی ايجاد پنجره واحد روان‌سازي سرمايه‌گذاري را تهیه و تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری به دبیرخانه ستاد ارسال نماید.
۱.۵. نسبت به شناسایی مخاطرات سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و سرمایه‌ای خارجی و تدوین راهکارهای رفع آن اقدام و گزارش مطالعات انجام شده را تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری به دبیرخانه ستاد ارسال نماید. 
۱.۶. نسبت به شناسایی موانع کلیدی سرمایه‌گذاری مشترک بخش خصوصی داخلی و خارجی در کشور و تدوین راهکارهای رفع آن اقدام و گزارش مطالعات انجام شده را تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری به دبیرخانه ستاد ارسال نماید.
۱.۷. برنامه اجرایی موارد ذیل را تهیه و تا پایان خردادماه سال جاری به دبیرخانه ستاد ارسال نماید:
۱.۷.۱. جذب سرمايه‌هاي خارجي براي خريد سهام شركت‌هاي مشمول واگذاري 
۱.۷.۲. تسهیل فرآیند جذب منابع مالی خارجی (سرمایه گذاری خارجی) از طریق بازار سرمایه ایران، با همکاری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و وزارت نفت
۱.۷.۳. بستر سازی برای دریافت اطلاعات نهادهای عمومی غیردولتی و تشویق به حضور شرکت‌های زیرمجموعه آنها در بازار سرمایه ، با همکاری نهادهای مذکور و شرکت‌های زیرمجموعه آنها 
۱.۷.۴. سهولت دسترسی و تنوع بخشی به ابزارهای تأمین مالی کسب و کارهای خرد، کوچک و متوسط 
۱.۸. برنامه اجرایی ارتقای نقش اقتصادی بیمه در تأمین رفاه و امنیت مردم و افزایش ضریب نفوذ بیمه را از ۲.۱ به ۳.۵ درصد در کشور تهیه و تا پایان تیر ماه سال جاری به دبیرخانه ستاد ارسال نماید. 
۲.    وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است:
۲.۱. برنامه اجرایی فراهم‌ نمودن زمینه های لازم برای سرمایه گذاری مستقیم بنگاه های خارجی که بیش از ۳۰ درصد بازار محصولات وارداتی یک محصول (کالایا خدمت) مشخص در کشور دارا هستند را به انضمام فهرست محصولات، بنگاه های طرف واردات و شرایط و ضوابط لازم برای الزامات سرمایه گذاری این بنگاه ها تهیه و تا پایان خرداد ماه سال جاری به دبیرخانه ستاد ارسال نماید.
۳.    وزارت امور خارجه مکلف است:
۳.۱. برنامه اجرایی ایجاد تسهیلات تردد برای سرمایه‌گذاران خارجی و افراد مرتبط با آنها از قبیل صدور روادید چند ساله با اجازه ورود به دفعات را تهیه و تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری به دبیرخانه ستاد ارسال نماید.
۴.    وزارت راه و شهرسازی مکلف است:
۴.۱. با همکاری سازمان برنامه و بودجه، وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی، مدل و روش تامین مالی در پروژه‌های زیرساخت را طراحی و تا پایان خرداد ماه سال جاری به دبیرخانه ستاد ارائه نماید. 
۴.۲. برنامه اجرایی ارتقاء‌ مشارکت بخش خصوصی و تعاونی را بر اساس قانون احداث پروژه های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانک ها و سایر منابع مالی و پولی کشور در تمامی شقوق حمل و نقل اعم از زیرساخت، ناوگان و تعمیر و نگهداری، تهیه و تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری به دبیرخانه ستاد ارائه نماید. 
۴.۳. برنامه اجرایی توسعه مالی بخش مسکن با تاکید بر ابزارسازی و نهادسازی (ابزارهای بازار سرمایه و بازار پول) را تهیه و تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری به دبیرخانه ستاد ارائه نماید.
۵.    وزارت نیرو مکلف است:
۵.۱. برنامه اجرایی ایجاد بسترهای لازم جهت حضور بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های حوزه برق، آب و آبفا را تهیه و تا پایان خردادماه سال جاری به دبیرخانه ستاد ارسال نماید.
۶.    وزارت جهاد کشاورزی مکلف است:
۶.۱. برنامه اجرایی تقویت نهادهای مالی جهت تامین و تجهیز سرمایه و سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و منابع‌طبیعی با مشارکت مردم را تدوین و تا پایان خرداد‌ماه سال جاری به دبیرخانه ستاد ارسال نماید.
۶.۲. برنامه اجرایی توسعه مشارکت با بخش خصوصی یا عقد قرارداد با آنها به‌منظور اجرای فعالیت‌های بخش با تاکید بر عملیات آبخیزداری، حفاظت خاک و مقابله با بیابان‌زایی و کمک به مهار کانون‌های گرد و غبار را تهیه و تا پایان خردادماه سال جاری به دبیرخانه ستاد ارسال نماید.
۷.    وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف است:
۷.۱. برنامه اجرایی شناسایی و حمایت از طرح‌های سرمایه‌گذاری در حوزه درمان به‌ویژه در صنعت توریسم‌ درمانی متناسب با ظرفیت مناطق را تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری تهیه و به دبیرخانه ستاد ارسال نماید.
۸.    بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است:
۸.۱. اجراي کامل طرح اصلاح نظام بانکی را پيگيري نموده و برنامه اجرایی شفاف‌سازی و سالم‌سازی صورت‌های مالی بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری غیربانکی را تهیه و تا پایان خرداد ماه سال جاری به دبیرخانه ستاد ارسال نماید.
۸.۲. ضمن ارائه اطلاعات بروز شده اموال مازاد شبکه بانکی، برنامه اجرایی تعیین تکلیف اموال مزبور را تهیه و تا پایان خردادماه سال جاری به دبیرخانه ستاد ارسال نماید. 
۸.۳. بانک‌ها و موسسات اعتباري غيردولتي را به افزايش نسبت کفايت سرمايه و بهبود ديگر نسبت‌هاي نظارتي و مديريت موثرتر ريسک ملزم نماید.
۸.۴. نسبت به اخذ تسهیلات مالی خارجی تا سقف ۲۰ میلیارد دلار در سال جاری، جهت تامین مالی طرح های تولیدی و عمرانی بخش های دولتی و خصوصی کشور اقدام نماید. به منظور تسریع در فرآیند جذب تسهیلات مالی فراهم شده، کلیه دستگاه های اجرایی کشور مکلف هستند در اسرع وقت نسبت به اخذ و ارائه مجوزهای داخلی لازم اقدام نمایند. ضمنا بانک مرکزی موظف است عدم همکاری دستگاه های اجرایی و سایر موانع و مشکلات اجرایی در جذب تسهیلات خارجی را به دبیرخانه ستاد گزارش نماید.
۸.۵. گزارش شناسايي موانع کاهش نرخ سود در شبکه بانکی و ارائه راه‌کارهایی مناسب برای برون‌رفت از اين شرايط را با تاکید بر کاهش نرخ سود بانکی تهيه و گزارش مزبور را حداکثر تا پايان ارديبهشت ماه سال ۱۳۹۶ در شوراي پول و اعتبار مطرح نماید.
۸.۶. با همکاری قوه قضائیه و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط، برنامه اجرایی کاهش حداقل یک واحد درصد از نسبت تسهیلات غیرجاری به کل تسهیلات (ارزی و ریالی) را تهیه و تا پایان خرداد ماه سال جاری به دبیرخانه ستاد ارسال نماید.
۸.۷. زمینه‌های لازم براي افزايش تاثيربخشي سياست‌هاي پولي از طريق انتظام‌بخشي به بازار پول و ساماندهي موسسات اعتباري غيرمجاز را مهیا نماید.
۸.۸. نسبت به توسعه ساز و کارهای مرتبط با پوشش ریسک‌های ناشی از نوسان قیمت و ارزش پول از طریق ارائه ابزارهایی مانند هجینگ در بازارهای آتی در چارچوب یکسان‌سازی نرخ ارز اقدام نماید. 
۸.۹. برنامه اجرایی تشکیل شرکت‌های مدیریت دارایی را به منظور تعیین تکلیف دارایی‌های مشکوک‌الوصول را تهیه و تا پایان خردادماه سال جاری به دبیرخانه ستاد ارسال نماید. 
۸.۱۰. با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی (سازمان بورس و اوراق بهادار و بیمه مرکزی ایران)، برنامه اجرایی فراهم‌سازی زمینه حضور و مشارکت مؤسسات مالی و اعتباری خارجی در ایران در چارچوب قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل (۴۴) قانون اساسی را تهیه و تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری به دبیرخانه ستاد ارسال نماید. 
۹.    سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است:
۹.۱. سازوکارهاي پرداخت یارانه سود و كارمزد تسهيلات بانكي از محل کمک‌های فنی و اعتباری برای طرح‌های سرمایه‌‌گذاری اشتغال‌زای غیردولتی را تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری تهیه نماید.
۱۰.    سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مکلف است:
۱۰.۱.  برنامه اجرایی حمايت از طرح‌های سرمایه‌گذاری در بخش گردشگري و صنایع دستی را به تفکیک استان‌های سراسر کشور  تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری تهیه و به دبیرخانه ستاد ارائه نماید.
۱۱.    صندوق توسعه ملی جمهوری اسلامی ایران مکلف است: 
۱۱.۱. با هدف ارتقای توان تولید و ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار در کشور با رعایت اصل رقابت‌پذیری و بازدهی اقتصادی مقرر در ضوابط صندوق توسعه ملی، نسبت به تخصیص منابع با اولویت تامین مالی صنایع کوچک و متوسط با رویکرد به روزرسانی و نوسازی تجهیزات و ماشین‌آلات آن‌ها اقدام نماید.



تگ‌ها:  
پست شده توسط: روابط عمومی
شاخه: خبرهای ملی, چاپ, ایمیل